11 trikov za vrhunske veganske jedi

Preverjeni nasveti in praktični namigi, ki bodo izboljšali vsak veganski recept, ki se ga lotite. Ne glede na to, ali ste začetnik ali pa izkušen gastro-akrobat.
triki-extraveganza-cover

Mnogi poznavalci in začetniki menijo, da veganska prehrana temelji na odrekanju in odvzemanju sestavin. V resnici pa ponuja priložnost za odkrivanje novih okusov in pristopov, ki jih doslej niste poznali.

Tukaj je 11 namigov, s katerimi se boste suvereno in uspešno lotili priprave vsake veganske jedi – ne glede na vaše izkušnje.

Pa začnimo!

1

Uporaba kurkume v zelenih jedeh

Porova juha, pražen brokoli, bučkine testenine, grahov pire … jedi, ki nas navdušujejo s svojo živahno zeleno barvo. A pri kuhanju se ta barva nekoliko izgubi, še posebej če ne gre za hitro praženje v ponvi, ki se konča v nekaj minutah.

Zato dodajte vsaki jedi, pri kateri želite ohraniti privlačno zeleno barvo, ščepec kurkume. Njena rumena moč se bo borila proti uvelim odtenkom zelene, ki se pojavijo pri daljšem kuhanju  zelene zelenjave.

2

Kuhanje stročnic v slani vodi

Starodavni mit pravi, da bodo stročnice ostale trde, če sol dodate že med kuhanjem. A znanost pravi, da ravno sol pomaga stročnice skuhati enakomerneje in hitreje (razkroji namreč pektine v celičnih stenah in tako med kuhanjem zmehča zrno).

Fižol pa lahko ostane trd, ker je premalo kuhan, ker je prestar ali neustrezno shranjevan, ker se je kuhal v trdi vodi. Nikakor pa ni kriva sol.

3

Namakanje polnozrnatih žitaric

Ko kuhate rjavi riž, veste, da kuhanje traja celo večnost. In potem še malo.

Čas kuhanja polnozrnatih žitaric lahko znatno skrajšate in hkrati izboljšate teksturo kuhanih zrn, če jih pred kuhanjem namočite v vodi – najbolje čez noč. Čas kuhanja lahko skoraj praviloma kar prepolovite.

Izmerite količino vode, v kateri boste žitarice namakali, in potem od vode za kuhanje odvzemite toliko vode, kot so jo žita popila čez noč. Ponavadi gre za žlico ali dve.

Če pa upoštevate naslednji namig, lahko to merjenje vode povsem izpustite.

Uživate v hrani? Preverite seznam naših najljubših kuharic, ki vam bodo odkrile nove razsežnosti kakovostne in navdihujoče kulinarike.

4

Riž kuhajte kot testenine – v obilici vode

Riž glede na svojo vrsto in kakovost letine potrebuje različne količine vode, v kateri se skuha do popolnosti in jo hkrati vpije do zadnje kapljice. To razmerje je včasih težko zadeti. Zato lahko riž kuhate na enak način kot testenine – v veliki količini slane vode.

Ko bo riž kuhan (čas kuhanja je enak kot pri običajnem kuhanju), ga enostavno precedite in postrezite kot prilogo ali uporabite dalje v receptu.

5

Nekaj kapljic sojine omake za izrazit umami okus

Se vam kdaj zgodi, da ste dodali sol in vse začimbe, a hrana vseeno nima tistega pravega okusa? Poskusite dodati nekaj kapljic sojine omake.

Fermentirana omaka bo dodala umami okus in naglasila že obstoječe arome v jedi – pri tem pa nikakor ne boste čutili okusa sojine omake.

Z enakimi rezultati lahko uporabite tudi suhe paradižnike ali posušene gobe, vendar bo njihov okus znatno bolj prisoten.

6

Zelenjavni odpadki za pripravo zelenjavne osnove

Olupke, liste, korenine in ostale kose zdrave zelenjave, ki bi jih sicer vrgli na kompost, shranjujte v vrečki v zmrzovalniku. Ko bo vrečka polna, ostanke kuhajte 20-30 minut v vodi. Precedite in hranite v hladilniku nekaj dni, dokler je ne porabite. Lahko  jo tudi prelijete v modelčke za led in zamrznete.

Osnovo lahko uporabite za pripravo okusnih rižot, enolončnic in juh, kjer boste količino vode nadomestili s pripravljeno osnovo.

Pri zbiranju ostankov se izogibajte zelenjavi iz družine kapusnic (cvetača, brokoli, zelje, ohrovt …), ki bo s kuhanjem sprostila preveč žvepla, kar bo neprijetno vplivalo na okus vsake jedi, v kateri boste uporabili osnovo. Lahko se izogibate tudi zelenjavi močnih barv (rdeča pesa, vijoličasto korenje), saj se bo obarvanost odražala tudi v jedeh – razen če si to želite.

Preverite tudi Veganski meni zadovoljnih (vse)jedcev – preverjene veganske recepte za vaše goste. Tako se lahko brezskrbno podate v pripravo kosila ali večerje za vaše prijatelje in družino.

7

Uporabite ekonom lonca, če ga imate doma

Ekonom lonec – tista strašna zadeva, ki piska in pušča paro, ko ima vsega dovolj. Poznamo jih zlasti po zgodbicah, kako je neki daljni teti fižol prepleskal strop ali kako je našim starim staršem razneslo lonec in z njim pol kuhinje.

A takšni pripetljaji so pozabljena preteklost za novo generacijo ekonom loncev, kar velja še zlasti za tiste lonce iz kakovostnejšega razreda. Danes so ekonom lonci opremljeni z mnogimi varovali, da preprečijo eksplozije in poškodbe. Če premagate strah, so prednosti kuhanja pod pritiskom neverjetne: arborio rižota v 3 minutah, fižol češnjevec v 14 minutah, krompir v oblicah v 5 minutah, poparjen brokoli v 1 minuti … Ker se hrana kuha v pari (ne v vodi), okusi ostanejo ujeti v hrani in so mnogo bolj intenzivni kot pri običajnem kuhanju.

8

Pasivno kuhanje v termovki

Na eni strani ekspresno kuhanje v ekonom loncu, na drugi strani počasno kuhanje v termovki. Ko nimate priložnosti biti pri štedilniku in si želite, da se hrana sama skuha, vam priporočam kuhanje v termovki.

Tako lahko skuhate vse od manjših stročnic, žitaric, kosmičev do enolončnic in juh. Na štedilniku hrano kuhate 5-10 minut in jo potem prelijete v ogreto termovko, ki bo nadaljnje delo opravila kar sama. Več preberite v obširni objavi o tem priročnem načinu kuhanja.

Se bliža posebna priložnost, za katero želite speči najboljšo torto? Preverite izbrane in preverjene recepte za izvrstne torte brez jajc in mleka!

9

Včasih paše biti kisel kot limona

Kislost je okus, ki ga v domačih jedeh najpogosteje pozabimo. A neredko je ravno to tisti okus, ki ga jed potrebuje. Če ima vaša jed nekoliko pust in dolgočasen okus, poskusite dodati malo limoninega soka ali jabolčnega kisa.

Enako lahko dosežete, če v jed dodate paradižnik, vloženo ali fermentirano zelenjavo, sveže ali suho sadje in nenazadnje tudi droži (divji ali domači kvas).

10

Rešite zelenjavne polpete, ki razpadajo

Vsi smo že bili tam. Želite oblikovati najlepše polpete, vendar masa nikakor ne ohrani svoje oblike in razpade med peko v pečici ali ponvi. Preden začnete dodajati enormne količine moke, ovsenih kosmičev ali “lanenih jajc”, je tukaj enostavna rešitev.

Če je masa vsaj delno povezana (rajši na mokri kot presuhi strani), jo lahko spečete v silikonskih modelih za muffine. Maso dobro natlačite v modele, da enakomerno pokrije dno. Pecite po navodilih v receptu. Pustite, da se polpeti malenkost ohladijo, saj se bodo med hlajenjem dodatno učvrstili. Potem jih previdno vzemite iz modelov in postrezite.

Če pa še niste preizkusiti naše formule za enostavne veganske polpete, jo enostavno morate. Pri tej formuli vam polpeti nikoli ne bodo razpadli.

11

Ščepec pekočega doda igrivost in interes vsaki jedi

Tudi če niste ljubiteljica ali ljubitelj pekočih okusov (kot tudi sama nisem), boste morali priznati, da lahko najmanjši ščepec čilija ali kajenskega popra popolnoma spremeni profil jedi. Že noževa konica pekočih začimb bo dodala novo dimenzijo interesa v jed.

Še posebej dobro se obnese v kremnih juhah, ko prevladujejo zamolkli in uležani okusi, ki so značilni za kuhano zelenjavo.

STVAR OKUSA

Oglejte si tudi naše recepte!

Delite objavo s prijatelji

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Odkrijte podobne objave

EXTRA NOVICE

Vam je všeč objava?

Prijavite se na extra novice in prejmite ekskluzivno vsebino za bralce z dobrim okusom.

Več o avtorju

Sodelujte in napišite svoj komentar.

Živjo. To je extraveganza.

Spletni portal za bralce z dobrim okusom.

Spletna stran za svoje delovanje in spremljanje analitike uporablja spletne piškotke. S pregledovanjem strani se strinjate z njihovo uporabo.​