Če bi večina ljudi vedela, kako enostavno je pripraviti domače veganske skutne njoke, jih nikoli ne bi kupovali v trgovini. Tokrat sem za vas pripravila recept za njoke brez glutena, kar je dodatna prednost za vse, ki se glutenu iz različnih razlogov izogibajo.

V receptu sem uporabila domačo mandljevo skuto, ki pa jo lahko po potrebi nadomestite tudi z drugo vegansko skuto (iz sojinega mleka ali iz tofuja). Pri oblikovanju njokov vam lahko pomagajo tudi najmlajši družinski člani, ki se bodo zagotovo zabavali pri oblikovanju svaljka ali vtisovanju vzorca vilic na njoke. Tako bo čas priprave kosila še hitreje minil!

Ker so njoki precej nasitni, jih sama zelo rada postrežem z lahko omako. Tokrat sem spekla cvetačo z izbranimi dodatki in začimbami, ki sem jo zmešala v gladko in kremno omako. Nekaj cvetkov sem pustila za okras – čeprav se je bilo težko upreti, da jih ne pojem kar tako. Če imate višek cvetače, jo lahko spečete nekoliko več in uporabite v mešani skledi za kosilo ali malico.

Uporabite vilice za nostalgičen vzorec na njokih.
Poskusite ne pojesti vseh cvetkov pečene cvetače, preden pride do omake.
Odlično lahko kosilo, ki ga bodo veseli vsi člani družine.

Veganski skutni njoki in kremna cvetačna omaka

Odlično kosilo brez glutena! Veganski njoki z domačo mandljevo skuto v kremni cvetačni omaki.
Avtorstvo: Edita Čelofiga
veganski_skutni_njoki_recept_extraveganza1
priprava: 15 min
kuha ali peka: 40 min
čakanje: 30 min
skupni čas: 1 ura 25 min
št. porcij: 2 porciji

Sestavine

SKUTNI NJOKI

  • mandljeva skuta – 1 skodelica (150 ml)
  • riževa moka + čičerikina moka (v razmerju 4:1) – približno 1 skodelica (150 ml), odvisno od »vlažnosti« skute
  • sol, muškatni orešček

KREMNA CVETAČNA OMAKA

  • cvetača – 1 srednje velika
  • česen (v olupku) – 2 stroka
  • rdeča čebula – 1 srednje velika
  • blaga jušna osnova (ali voda) – približno 350 ml
  • mandljevo maslo – 2 žlici
  • limonin sok – 1 žlica
  • dimljena paprika – ščepec
  • čili – ščepec
  • sol, črni poper
  • kvasni kosmiči – 1–2 žlici, po želji

Če še nikoli niste naredili domače veganske skute iz mandljev, je to odlična priložnost, da preizkusite enostaven recept.

Postopek

SKUTNI NJOKI

  1. Iz vseh sestavin zamesite mehko testo in pustite 30 min počivati.
  2. Če sem vam testo po tem času zdi premehko, dodajte še malo moke, vendar ne preveč, sicer bodo njoki pretrdi.
  3. Razvaljajte v svaljek, narežite, po želji naredite vzorec na vilicah.
  4. Na srednje močnem ognju popecite v rahlo naoljeni ponvi, da se z vseh strani lepo zapečejo (3 do 4 minute). Vmes ponev večkrat pretresite.

KREMNA CVETAČNA OMAKA

  1. Cvetačo natrgajte na cvetke, operite, začinite s soljo, poprom in malo sladke paprike v prahu.
  2. Specite v pečici (s česnom v olupku in čebulo) na 200 stopinj – 30 minut.
  3. Pečenemu česnu odstranite olupek.
  4. Z vsemi ostalimi sestavinami (nekaj cvetkov cvetače pustite za okras) zblendajte do gladkega. Po želji lahko dodate tudi 1 do 2 žlici kvasnih kosmičev.

Odkrijte tudi recept za vrhunske veganske čufte iz polnovrednih sestavin. Zdrav recept brez olja in brez nadomestkov mesa.